Zazwyczaj matematyka kojarzy się uczniom tylko z nudnymi zadaniami i trudnymi obliczeniami. Poprzez wprowadzenie tej innowacji pokażemy uczniom, że nauka matematyki może być fascynującą przygodą, świetną rozrywką i doskonałą grą zespołową, w której ważna jest współpraca i wzajemna pomoc.
Praca metodą escape room prowadzona będzie głównie na lekcjach powtórzeniowych. Zadaniem uczniów będzie rozwiązanie łamigłówek, tak aby uzyskać kolejne wskazówki, co pozwoli im odzyskać klucz do wyjścia i uzyskać rozwiązanie. Fabuła będzie dotyczyć określonej postaci, zagadnienia lub wydarzenia matematycznego.
Głównym zadaniem wprowadzonej innowacji jest zachęcanie i motywowanie uczniów do zdobywania wiedzy oraz do prezentowania jej i wykorzystywania w sytuacjach praktycznych.
Cele szczegółowe
– kształtowanie postaw kreatywności uczniów;
– rozbudzanie ciekawości i zaangażowania;
– szerzenie idei współpracy w grupie;
– kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów;
– poprawa jakości pracy szkoły;
– unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod pracy;
– wyznaczenie nowych trendów w edukacji.
Podczas realizacji zajęć z wykorzystaniem metody escape room rozwijane będą takie kompetencje jak logiczne myślenie, spostrzegawczość, analizowanie i wyciąganie wniosków. Ponadto, poprzez tego typu aktywności uczniowie zauważą, że wiedza matematyczna jest ważnym elementem rzeczywistości i przydaje się nie tylko podczas zajęć szkolnych.
Koordynator p. Magdalena GŁąb